Uczniowie klasy IIId - wraz z wychowawczynią p. Ewą Gierlotką - ukończyli pracę nad projektem „Mali inżynierowie. Czym możemy podróżować ?”. Był to ogólnopolski projekt edukacyjny rozbudzający ciekawość i kreatywność dzieci.
We wrześniu 2019 r., kiedy przystępowaliśmy do technicznego projektu Fundacji Uniwersytet Dzieci, zadaliśmy sobie pytanie: W jakim celu przystępujemy do tego projektu?
Na początku przygody z projektem musieliśmy więc określić sobie nasze kluczowe cele i korzyści płynące tych zajęć:
- rozwój kompetencji przyszłości ( logiczne myślenie, rozumienie zjawisk, wnioskowanie)
- rozwój kompetencji społecznych ( twórcze myślenie, praca w grupie, komunikacja z innymi )
- dobra zabawa.
Z zapałem zabraliśmy się do pracy. Snuliśmy plany, przeprowadzaliśmy burze mózgów, a potem przekształcaliśmy nasze pomysły w rzeczywistość i czyny. Działaliśmy i pracowaliśmy zgodnie oraz kreatywnie metodą projektu. Przez cały rok szkolny zrealizowaliśmy osiem scenariuszy zajęć. Projektowaliśmy i konstruowaliśmy techniczne modele pojazdów z z łatwo dostępnych materiałów – kartonu, papieru, bibuły itp. Wykonywane zadania rozwijały nasze logiczne myślenie, ponieważ wspólnie mieliśmy za zadanie zaprojektować m.in. trasę rowerową lub samochód przyszłości. Budując model kosmicznej rakiety lub samolotu rozwijaliśmy manualne umiejętności i wyobraźnię przestrzenną. Podczas zajęć zdobyliśmy wszechstronne umiejętności i sporą wiedzę praktyczno-techniczną. Zdobywaliśmy też wiedzę dotyczącą wybranych zjawisk fizycznych. Uczyliśmy się przeprowadzać proste doświadczenia naukowe, np. Jakie siły fizyczne sprawiają, że samolot lata? Działając i doświadczając zdobywaliśmy nową wiedzę, świetnie się przy tym bawiąc.
To były niezapomniane lekcje techniki. Fotki z wytworami naszych prac sukcesywnie zamieszczaliśmy na szkolnym fb. Niewątpliwie, były to jedne z tych zajęć, które przyniosły dzieciom sporą dawkę radości i pozytywnych emocji. Dowodem były zafascynowane buzie, iskry w oczach i ogromne uśmiechy. Cele zajęć zostały osiągnięte,a ich uwieńczeniem są imienne dyplomy uczestnictwa dzieci w projekcie, dyplom dla klasy, a nawet wychowawcy.

