Matematyczne sukcesy
W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach, międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny 2020 został przeprowadzony zdalnie za pośrednictwem platformy dzwonek.pl.
Głównym organizatorem konkursu w Polsce jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych w Toruniu. Polska edycja konkursu Kangur prowadzona jest pod patronatem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i ma na celu popularyzację matematyki, propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów, zachęcenie młodych do wspólnej, intelektualnej zabawy.
Do
konkursu przystąpiło 83 uczniów naszej szkoły w kategorii:
Żaczek, Maluch
i Beniamin. Najlepsi w zmaganiach konkursowych
okazali się:
Imię i nazwisko laureata |
Klasa |
wynik |
Tomasz Sobański
|
2a |
bardzo dobry |
Antoni Olejnik
|
2d |
bardzo dobry |
Wiktor Kominko
|
3a |
wyróżnienie |
Wojciech Kwiecień
|
3e |
wyróżnienie |
Małgorzata Mieszczakowska
|
6a |
wyróżnienie |
Witold Maślanka
|
6b |
wyróżnienie |
Adam Szuła
|
6c |
wyróżnienie |
Piotr Banaczyk
|
6e |
wyróżnienie |
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
W tym roku szkolnym zaplanowany na 23 czerwca Dzień Sportu
obchodzimy w trochę inny sposób.
Uczniowie naszej szkoły
mają rożne zainteresowania sportowe i trenują w klubach
sportowych. Wielokrotnie są mistrzami w danej dziedzinie sportu.
Trenują sami, na lekcjach wychowania fizycznego lub pod patronatem
klubów sportowych. Dzieci naszej szkoły są piłkarzami,
siatkarzami, lekkoatletami, badmintonistami, gimnastykami, tancerzami
oraz trenują sporty walki. Posiadają medale, dyplomy i puchary z
zawodów, a także profesjonalne stroje do treningów.
Podzielcie się swoimi sportowymi osiągnięciami. Zróbcie zdjęcie swoich umiejętności sportowych, trofeów lub ciekawego stroju do treningu. W Dniu Sportu jest okazja zaprezentować swoje mistrzostwo.
Prześlijcie swoje zdjęcia wychowawcom, a wkrótce wszyscy będą mogli podziwiać Was na stronie internetowej szkoły i szkolnym FB:)
Podsumowanie innowacji pedagogicznej
w nauczaniu przedsiębiorczości w roku szkolnym 2019/2020 realizowanej przez Spółdzielnia Uczniowska
BALBINKA – SKLEPIK SZKOLNY,
a prowadzonej przez Marię Stolecką.
GŁÓWNYM ZAŁOŻENIE innowacji było przygotowanie uczniów do planowania swojej przyszłości oraz do aktywności zawodowej w formie pracy najemnej lub prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Posiadającemu tę wiedzę uczniowi pokazano, jak – realizując indywidualne cele ekonomiczne – być przedsiębiorczym, a zarazem społecznie odpowiedzialnym w swych dążeniach i działaniach.
Innowacja rozwijała zainteresowania uczniów handlem, działalnością usługową i oparta byłą na pracy Sklepiku Szkolnego BALBINKA. Przez uczestnictwo w pracy sklepiku młody człowiek mógł uczyć się przedsiębiorczości, odpowiedzialności, uczciwości, dobrego gospodarowania, szacunku dla uczciwie zarobionych pieniędzy, a nade wszystko pracy zespołowej i zbiorowej zaradności.
Dzięki zaangażowaniu w pracę w sklepiku szkolnym uczeń:
- poznał reguły i mechanizmy funkcjonujące w handlu;
- swobodne operował podstawowymi terminami i pojęciami związanymi z ekonomią i handlem;
- bezinteresowne działał na rzecz innych;
- nabył umiejętność prowadzenia działalności handlowej;
- uczył się samodzielności w myśleniu, działaniu, ocenie; - uczył się odpowiedzialności, rzetelności, obowiązkowości;
- był gotowy do współpracy i współdziałania (organizacja konkursów: LOGO sklepiku szkolnego, ZDROWO JEM);
- pogłębiał poczucie własnej wartości i przydatności dla społeczeństwa szkolnego.
Uczniowie klasy 1b i 1c wraz z wychowawczyniami p. Magdaleną Szymańską i Iwoną Migałą brali udział w projekcie edukacyjnym „Mali detektywi. Jakie tajemnice kryje świat wokół nas?”. Projekt obejmował 8 scenariuszy lekcji. Część z nich połączona była ze sobą motywem detektywistycznym, który rozbudzał w uczniach ciekawość uczenia się i poznawania świata. Scenariusze dotyczyły różnych dziedzin nauki, ale łączyła ich przede wszystkim potrzeba poszukiwania wiedzy, praca zespołowa i dobra zabawa.
Na uczniów po powrocie do szkoły czekają dyplomy oraz indeksy potwierdzające udział w projekcie :)
Gratulujemy wytrwałej pracy!
Podsumowanie innowacji pedagogicznej realizowanej w klasie 3 d
„ Z UŚMIECHEM DO KLASY IV” rok szkolny 2019/2020
Autor i osoba realizująca – Ewa Gierlotka
Celem głównym realizowanej innowacji było przygotowanie uczniów klasy 3d do procesu kształcenia w II etapie edukacji, ułatwienie procesu adaptacji do nowej rzeczywistości szkolnej w nowej placówce edukacyjnej, obniżenie stresu związanego z rozpoczęciem nauki w klasie IV, zwiększenie samodzielności uczniów, wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości, organizacja czasu wolnego, poznanie i wdrożenie sposobów efektywnej, skutecznej nauki.
Treści programowe innowacji grupowały się wokół czterech obszarów:
Obszar I
„Nie boję się sceny, wchodzę tam bez tremy!” - występy artystyczne dla rodziców, babć, dziadków oraz innych przedstawicieli środowiska lokalnego.
Uczniowie samodzielnie – ale pod okiem nauczyciela - uczyli się planowania uroczystości od podstaw, uwzględniając wszystkie niezbędne, a nawet szczegółowe jego elementy. Metodą burzy mózgów dzielili się pomysłami i spostrzeżeniami. Dbali o profesjonalne opanowanie tekstów, podchodzili do swoich ról odpowiedzialnie i z dużym zaangażowaniem. Wzajemnie i życzliwie wspierali się w działaniach i pracy. Wykonywali dekoracje, uczestniczyli w próbach, przygotowywali upominki i niespodzianki dla gości. Podczas generalnych występów wszyscy bez tremy wcielali się w swoje role. Wspólne wysiłki opłacały się, gdyż występy przyniosły oczekiwane efekty. Uczniowie przygotowali:
Spotkanie przy świątecznym stole
Dzień Babci i Dzień Dziadka
Dzień Mamy i Taty (zdalnie)
Obszar II
„ Strach ma wielkie oczy – czyli jak to będzie w 4 klasie?”
Cykl praktycznych zajęć i pogadanek przygotowujących uczniów do podjęcia nauki w II etapie edukacyjnym. Uczniowie otrzymali rady i wskazówki m.in.: Jak efektywnie wypocząć po wysiłku umysłowym? Co pomaga w nauce, w lepszym zapamiętywaniu i przyswajaniu wiedzy? Jak sporządzić dobrą notatkę? Jak szybko i sprawnie odnaleźć notatkę w zeszycie? Jak planować naukę w domu? Jak odrabiać zadania domowe?
Obszar III
„Wspólnie planujemy i organizujemy nasze popołudniowe imprezy klasowe”.
Uczniowie zaproponowali przeprowadzenie oraz wspólnie zorganizowali popołudniowe spotkania klasowe:
Andrzejki – dzieci wymyśliły, przygotowały i przeprowadziły w klasie wróżby.
Ozdoby świąteczne – uczniowie na spotkanie zaprosili rodziców i dziadków. Wspólnie, w miłej, przedświątecznej atmosferze wykonanych zostało sporo ozdób choinkowych, które zawisły na klasowym drzewku bożonarodzeniowym. Część świątecznych dekoracji powędrowała jako dar na charytatywny Imieliński Kiermasz Świąteczny.
Obszar IV
„Poznajemy nową szkołę i nauczycieli, którzy tam pracują”.
W związku z pandemią COVID – 19, nie było możliwości, aby uczniowie osobiście odwiedzili i pooglądali nową szkołę. Uczynili to jednak zdalnie, udając się na wirtualny spacer po SP nr 1 w Imielinie. Uczniowie zapoznali się też z fb i stroną internetową szkoły oraz tym, co szkoła ma im do zaoferowania.
Po dokonaniu ewaluacji – wszelkich podjętych działań w czasie realizacji innowacji pedagogicznej ( wystawy i ekspozycje prac uczniów, analizy efektów i sukcesów osiąganych przez uczniów, zajęcia otwarte dla rodziców, analiza osiągnięć grupy oraz osiągnięć indywidualnych, wywiady z rodzicami) - stwierdzam, że pomysł przeprowadzenia innowacji był trafiony i potrzebny. Uczniowie przyswoili sobie pewną wiedzę i umiejętności przydatne w życiu. Postawione cele innowacji zostały w pełni zrealizowane, a oczekiwane efekty zostały osiągnięte. Uczniowie potrafią skutecznie i konstruktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i kulturowym, efektywnie pracować w grupie, zespole i prawidłowo prezentować wyniki wspólnej pracy. Umieją posługiwać się nowoczesnymi technologiami informacyjno – komunikacyjnymi, wykazują odpowiednie postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu: uczciwość, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawczą. Umieją pokonać tremę, nieśmiałość, lęk, co pomaga im w swobodzie wypowiedzi i aktywności. Potrafią dzielić się swoją wiedzą i pomysłami z innymi, umieją korzystać z różnych źródeł informacji. Są bardziej kreatywni.
Uważam, że moi uczniowie, kończący klasę trzecią szkoły podstawowej, zostali dobrze przygotowani do nauki i funkcjonowania w II etapie edukacyjnym.
mgr Ewa Gierlotka
Uczniowie klasy IIId - wraz z wychowawczynią p. Ewą Gierlotką - ukończyli pracę nad projektem „Mali inżynierowie. Czym możemy podróżować ?”. Był to ogólnopolski projekt edukacyjny rozbudzający ciekawość i kreatywność dzieci.
We wrześniu 2019 r., kiedy przystępowaliśmy do technicznego projektu Fundacji Uniwersytet Dzieci, zadaliśmy sobie pytanie: W jakim celu przystępujemy do tego projektu?
Na początku przygody z projektem musieliśmy więc określić sobie nasze kluczowe cele i korzyści płynące tych zajęć:
- rozwój kompetencji przyszłości ( logiczne myślenie, rozumienie zjawisk, wnioskowanie)
- rozwój kompetencji społecznych ( twórcze myślenie, praca w grupie, komunikacja z innymi )
- dobra zabawa.
Z zapałem zabraliśmy się do pracy. Snuliśmy plany, przeprowadzaliśmy burze mózgów, a potem przekształcaliśmy nasze pomysły w rzeczywistość i czyny. Działaliśmy i pracowaliśmy zgodnie oraz kreatywnie metodą projektu. Przez cały rok szkolny zrealizowaliśmy osiem scenariuszy zajęć. Projektowaliśmy i konstruowaliśmy techniczne modele pojazdów z z łatwo dostępnych materiałów – kartonu, papieru, bibuły itp. Wykonywane zadania rozwijały nasze logiczne myślenie, ponieważ wspólnie mieliśmy za zadanie zaprojektować m.in. trasę rowerową lub samochód przyszłości. Budując model kosmicznej rakiety lub samolotu rozwijaliśmy manualne umiejętności i wyobraźnię przestrzenną. Podczas zajęć zdobyliśmy wszechstronne umiejętności i sporą wiedzę praktyczno-techniczną. Zdobywaliśmy też wiedzę dotyczącą wybranych zjawisk fizycznych. Uczyliśmy się przeprowadzać proste doświadczenia naukowe, np. Jakie siły fizyczne sprawiają, że samolot lata? Działając i doświadczając zdobywaliśmy nową wiedzę, świetnie się przy tym bawiąc.
To były niezapomniane lekcje techniki. Fotki z wytworami naszych prac sukcesywnie zamieszczaliśmy na szkolnym fb. Niewątpliwie, były to jedne z tych zajęć, które przyniosły dzieciom sporą dawkę radości i pozytywnych emocji. Dowodem były zafascynowane buzie, iskry w oczach i ogromne uśmiechy. Cele zajęć zostały osiągnięte,a ich uwieńczeniem są imienne dyplomy uczestnictwa dzieci w projekcie, dyplom dla klasy, a nawet wychowawcy.