28 października klasy pierwsze (1a, 1b, 1c) miały nietypową lekcję historii. Odwiedziły Muzeum Chleba, Szkoły i Ciekawostek w Radzionkowie.
Muzeum to jest miejscem szczególnym, bo powstało z szacunku dla historii i z potrzeby serca. Można w nim podziwiać eksponaty zbierane przez wiele lat, wszystko co służyło wytwarzaniu chleba i wszystko co o szacunku do chleba zaświadcza.
Przyświecają tam hasła: „Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj”, „Kto chleb ze sobą nosi o mięso nie prosi”, „Dzień bez chleba jest długi”.
Pierwszaki wysłuchały historii chleba „Od ziarenka do bochenka”, dowiedziały się o jego pochodzeniu i zapoznały z tradycjami z nim związanymi, a także z procesem produkcji pieczywa. Mogły również samodzielnie upiec swoją plecionkę z ciasta chlebowego, a później ją zjeść :-). Zobaczyły również jak wyglądała lekcja w dawnej klasie szkolnej. Dowiedziały się o historii nauczania, o zwyczajach panujących przed laty w szkołach, oglądały dawne książki, elementarze, materiały piśmiennicze, stroje, przybory. Miały okazję zasiąść w dawnych ławach oraz pisać rysikiem na ówczesnych tabliczkach kamiennych.
Była to niezwykła lekcja historii.
27 października na cmentarzu parafialnym w Imielinie miała miejsce uroczystość odsłonięcia pamiątkowego, symbolicznego nagrobka ufundowanego przez władze naszego Miasta.
Mieszkańcom Imielina, ofiarom II wojny światowej w latach 1939-1945, poległym na wszystkich frontach Europy i w partyzantce, rozstrzelanym w Imielinie w 1939 roku, zamordowanym w obozach koncentracyjnych i sowieckich łagrach, zamęczonym w więzieniach i zaginionym na robotach przymusowych.
Uroczystość miała wyjątkowy charakter. Licznie przybyli mieszkańcy naszego miasta byli świadkami odsłonięcia pomnika przez potomków ofiar wojny. Nagrobek został poświęcony przez proboszcza ks. Eugeniusza Murę, a Burmistrz, Jan Chwiędacz, wraz z Przewodniczącym Rady Miasta, Tadeuszem Herichtem, złożyli kwiaty. Uroczystość uświetnił występ chóru „Harfa” oraz recytacja w wykonaniu uczniów naszej szkoły: Julki, Patrycji oraz Jakuba.
Głos zabrała również pomysłodawczyni inicjatywy, pani Bernadeta Ficek, która przybliżając tragiczne losy ofiar II wojny światowej i ich rodzin, uzasadniła potrzebę pamięci o naszej przeszłości:
Pomnik, który stanął na imielińskim cmentarzu, jest potrzebny,
bo upomina się o prawdę, o naszą historię, która zbyt długo
była przemilczana. Nawet dziś niektórzy jej nie rozumieją, albo
nie chcą rozumieć. Pomnik znajduje się w miejscu, gdzie od lat
mieszkańcy naszego miasta w dniu Święta Zmarłych pod krzyżem
zapalali znicze. Dziś można powiedzieć, że ofiary wojny
spoczywające na ziemiach całej Europy, chociaż symbolicznie po
długich latach wróciły do domu.
Dzięki obecności uczniów i nauczycieli naszej szkoły na tej podniosłej uroczystości włączyliśmy się w akcję Ministerstwa Edukacji Narodowej „SZKOŁA PAMIĘTA”, której celem jest uwrażliwienie młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności. Z pewnością to wydarzenie zapadnie w pamięć mieszkańcom Imielina, a symboliczny nagrobek przypomni o złożeniu hołdu poległym; skłoni do modlitwy oraz refleksji nad dziejami naszego kraju i regionu.
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania nauczycielki informatyki pani Urszula Haber, pani Zofia Cichy i pani Maria Stolecka, zorganizowały w naszej szkole wydarzenie pod hasłem „Kodowanie bez prądu”. Wszyscy uczniowie klas 1-6 w formie zabawy odkrywali podstawy programowania poprzez przekazywanie informacji w postaci kodu lub algorytmu. Dzieci przekonały się, że kodowanie jest prostą i przyjemną czynnością, dzięki której system 0-1 lub proste komendy wydawane za pomocą strzałek, przybierają w efekcie postać pięknych i kolorowych rysunków, a w programowanie bawić mogą się wszyscy, niezależnie od wieku. Trzecioklasiści odkryli również, że myślenie matematyczne oparte na algorytmach towarzyszy nam w życiu codziennym. Uczniowie układali algorytmy, czyli podawali kolejne, uporządkowane czynności, związane z wysiewaniem nasion, myciem zębów lub obliczeniem obwodu figury. Wszystkim towarzyszyła świadomość, że to pokolenie uczniów , urodzone w dobie rozwoju technologii cyfrowych, będzie kiedyś kształtowało naszą przyszłość, tworząc nowe programy komputerowe, łącząc pracę z pasją i przyjemnością kodowania na najwyższym poziomie.